Do angličtiny
preložil Vajranatha
Jamestown, Colorado
Júl 1987
Z knihy "J.M.Reynolds - The Golden Letters" (str. 129) preložil: Karma Gyalpo Dondrub
NAMO GURUVE
Hold tej istote, ktorá povstáva z pochopenia nášho
vlastného stavu okamžitého vnútorného Vedomia.
Prológ
Tento
stav okamžitého vnútorného Vedomia (nazývaný rigpa) je nevytvorený
a samo-existujúci. Jeho spôsob bytia predstavuje esenciu, ktorou je
Prvotný Základ. Kdekoľvek, spôsob, ktorým povstáva v odpovedi
k vonkajším javom, ktoré samotné sú rozličné, je neprerušený
a neobmedzený. Navyše, všetky javy ktoré sa objavujú a existujú,
povstávajú (spontánne samo-dokonalé) v rámci oblasti Dharmakáji. Akékoľvek
javy sa tam môžu manifestovať, sú priamo oslobodené po ich objavení vďaka nášmu
vlastnému stavu okamžitého Vedomia (rig-pa).
Čo
sa týka skutočného významu tohto: Všetky stavy osvietenia, ktoré pozostávajú
z neduálneho poznania, ktoré je prvotným uvedomením (ye-shes), prítomnom v srdci všetkých Sugatov (Buddhov), sú
v skutočnosti zahrnuté v jedinom unikátnom stave okamžitého
vnútorného Vedomia (rig-pa), ktoré sa
nachádza v každej cítiacej bytosti.
V snahe
inšpirovať Mandžušrimitru, ktorý padol bez zmyslov na zem (keď jeho majster
rozpustil svoje hmotné telo v priestore na konci jeho života), bola táto upadéša,
alebo tajná inštrukcia, pozostávajúca z „Troch výrokov, ktoré zasahujú hlavné
body“, odhalená majstrom Prahevadžrom (Garab Dordže). Za účelom zničenia
všetkých konceptov vzťahujúcich sa k samsáre aj nirváne (v mysli jeho
žiaka), to znamená, jeho viere, že každá z nich je skutočne
samo-existujúca vo svojich vlastných podmienkach, tento mimoriadne vznešený
a skvelo ukázaný posledný testament bol odhalený v čase majstrovej
smrti. Mal by byť ukrytý a dobe uchovaný v našom najhlbšom srdci!
Vskutku,
tento stav okamžitého vnútorného Vedomia je za všetkými (intelektuálnymi) konceptmi,
keďže je niečím nestvoreným a nepodmieneným.
Tri výroky
ATI
Táto
Upadéša, bez váhania odhaľuje stav okamžitého vnútorného Vedomia, ktoré je
kapacitou Prvotného Základu, alebo Dharmakáji, je nasledovná:
„Človek
je priamo uvedený do svojej vlastnej prirodzenosti“, to znamená, že je človek
uvedený priamo a definitívne jeho vlastnej pravej tvári, alebo
prirodzenosti, ktorou je vnútorné Vedomie, stav okamžitej čistej prítomnosti (rig-pa).
A navyše, jeho prirodzenosť je odhalená v skutočnosti ako úplne
čistá od začiatku. Je to len tento stav okamžitého Vedomia, ktorý sa tu uvádza,
rovnako, ako napríklad hnev môže byť oslobodený sám sebou.
„Človek
sa priamo rozhodne o tomto jedinom a unikátnom stave“, to znamená, že
objaví priamo sám pre seba (uprostred mnohosti rozličných skúseností) tento
jediný a unikátny stav vnútorného Vedomia, v ktorom si je človek
vedomý v každom ohľade bez akéhokoľvek pocitu duality subjektu a objektu,
ktorý by pretrval.
„Človek
potom priamo pokračuje s dôverou v oslobodenie“, to znamená, že
pokračuje priamo v stave kontemplácie s plnou dôverou v automatický
proces samo-oslobodenia (akýchkoľvek myšlienok a javov, ktoré povstali). A kvôli
tomuto, naše vlastné Vedomie sa ocitne vnútorne oslobodené samo o sebe (bez
akéhokoľvek zasahovania rozlišujúceho intelektu, alebo čohokoľvek mimo samo seba).
Neexistuje
jediná cítiaca bytosť, ktorá by, v termínoch samo-oslobodenia tohto vnútorného
Vedomia, nebola prirodzene oslobodená. Náš vlastný individuálny stav existencie
(alebo kondícia vnútorného uvedomenia) na jednej strane a stav ostatných
vecí vo vonkajšom svete, ktoré sú prezentované nášmu vedomiu ako vonkajšie javy,
na strane druhej, sa začnú stretávať a integrovať. (Toto predstavuje
priamu okamžitú intuíciu, bez akejkoľvek duality subjektu a objektu, prvotné
uvedomenie.) Ale, tam kde toto nie je jedincom pochopené, potom on sám a ostatné
veci („ja“, ktoré je našim vnútorným uvedomením, a „druhí“, čo sú vonkajšie
javy), sú vnímané, ako povstávajúce dualistickým spôsobom, ako vnútorný subjekt
a vonkajší objekt.
Táto
jediná upadéša, alebo tajná inštrukcia (daná hore) pre priame a okamžité samo-oslobodenie,
je jedinečná (medzi všetkými cestami k osvieteniu) a jej opak
neexistuje (v zmysle účinnosti). Toto samotné dostačuje k oslobodeniu.
Prvý výrok
ATI
Čokoľvek
povstane, alebo sa objaví ako vonkajší jav, je iba náš vlastný stav existencie,
ktorý sa manifestuje navonok, ako javy. Mimo tento organizovaný a vysoko štrukturalizovaný systém javov (ktorý sa konvenčne nazýva „realitou“)
vôbec nič neexistuje a z neho nemôže človek dosiahnuť nič (podstatné
a užitočné). Avšak, vďaka úplnosti jeho sily, alebo vnútornej potenciality
(rang rtsal), keďže naše Vedomie (rig-pa) je v harmónii s rozličným
vecami, ktoré povstávajú ako javy, umožní týmto rozličným veciam, aby sa samé
sebou oslobodili. Neexistuje žiadny iný protijed pre ne (tieto rozličné javy),
než tento proces samo-oslobodenia.
Čo
sa týka tohto procesu, javy, ktoré sa objavujú vedomiu, okamžite a priamo zakúsia
ich vlastnú prirodzenosť, ako napríklad, keď sa v cudzej krajine stretnú
ľudia, ktorí rozprávajú rovnakých jazykom. Okamžite sa rozpoznajú a navzájom
spoznajú; rovnakým spôsobom je hnev oslobodený, keď je rozpoznaný, ako hnev.
Keď
hľadá svoju Matku, ktorá je zdrojom, alebo pôvodom, poznanie, alebo
rozpoznávanie (cognition) (ye-shes) vízie, alebo javov, sa priamo stretáva
so svojou vlastnou Matkou (prázdnotou) a samo-oslobodzuje sa. To znamená, vízia sa oslobodí na základe
vízie, ako rozpustené maslo rozpúšťajúce sa v masle. A zatiaľ čo
hľadá Syna, Syn samotný, čo je rozpoznávanie, alebo poznanie, zakúša priamo sám
seba. Toto samotné Vedomie je samo-oslobodené na základe Vedomia, práve ako keď
sa rozplýva voda vo vode. Keď hľadáme jedinečný stav (rigpy), zakúšame iba náš vlastný
jedinečný stav. To znamená, že naša vlastná prirodzenosť (rigpa) jednoducho zakúša
samú seba. Ale jej esencia prekračuje všetky slovné vyjadrenia; ako priestor
rozpúšťajúci sa v priestore, alebo ako hadie záviny, ktoré sa samé
simultánne oslobodzujú.
Tento
neobyčajný a jedinečný stav skutočného Vedomia môžeme nájsť iba v sebe.
Ak sa toto stane, potom keď človek rozpozná vlastnú podstatu, všetko je
privedené dohromady v jedinom okamihu, v ktorom prítomné rozpoznanie,
ktoré nejde mimo poznanie tejto neobyčajnej a jedinečnej esencie (ktorou
je rigpa). To je podobné mužovi a žene, ktorí sa milujú a tajne sa v osamení
stretnú, aby sa milovali.
Tento
neobyčajný a jedinečný stav samotný môžeme nájsť jedine v nás samých.
Hoci sú vonkajšie javy rozličné, je tu stále prítomné všeobecné poznanie, alebo
prvotné uvedomenie, v ktorom sú tieto rozličné stavy samo-oslobodené na
základe zakúšania tejto samotnej rozličnosti. Toto rozpoznanie, alebo poznanie,
je ako prípad, keď preťatím jedného hlavného uzla urobeného na lane, človek
pretne všetkých sto vlákien lana.
Toto
jediné oslobodenie môžeme nájsť iba v sebe. Keďže toto rozpoznanie, alebo prvotné
uvedomenie (ye-shes) sa manifestuje
samo, predstavuje poznanie, ktoré nemôžeme získať nikde inde, len v nás samotných.
Samo-oslobodenie je iba prvotným uvedomením samotným. Je to ako keď vstúpime
jediného veľkého mesta, ktoré leží na konci stoviek, či tisícok ciest. (Tu
sa končí pojednanie o esenciálnych bodoch, ktoré sa vzťahujú k Základu.)
Druhý výrok
V tomto
stave okamžitého skutočného Vedomia, človek priamo sám pre seba objaví, že
všetky jeho „konečné vízie“ v skutočnosti povstávajú z neho. (Tieto
konečné vízie sú malé sféry dúhového svetla, ktoré povstávajú v praxi thogal.)
Rovnakým spôsobom, keďže človek rozpoznáva svoju vlastnú prirodzenosť, to
znamená, že zotrváva v stave kontemplácie, potom je toto skutočné Vedomie
bez akejkoľvek duality s ohľadom k nevedomosti (ktorá je považovaná
za neprítomnosť uvedomenia), Napríklad, hoci môže byť človek volaný rozličnými
menami z rôznych rozličných smerov,
nič menej vždy príde, keď ho volajú. Tieto rozličné mená nejdú za jediný
význam, ktorým je tento individuálny človek sám.
V tomto
jedinečnom stave okamžitého vnútorného Vedomia človek priamo objaví, že všetky tieto
vízie malých sfér dúhového svetla (thig-le)
a tak ďalej, sú v skutočnosti iba jeho samo-manifestácie. A v tomto
stave oslobodenia, človek neobjaví pochybnosti. Tento stav kontemplácie je
samotné samo-oslobodenie, lebo Vedomie je oslobodené Vedomím. Podobne, skrz
rozpoznanie, že toto Vedomie je iba náš stav existencie, potom všetko, čo
človek chápe je oslobodené do jeho (alebo
skôr: toho vlastnej, prekl.) vlastnej prirodzenej kondície. To je ako
stretnúť osobu, ktorú sme predtým poznali, po dlhom odlúčení. (Tu končí pojednanie o druhom výroku,
ktorý sa vzťahuje k Ceste, ktorou je proces samo-oslobodenia.)
Tretí výrok
Naša
dôvera sa stane podobná pokladnici s nesmiernym bohatstvom, ktoré
reprezentuje našu vlastnú konkrétnu skúsenosť, s ohľadom na seba, čo
znamená našu vlastnú prirodzenosť, ktorou je skutočné Vedomie. Všetky pohyby
myšlienok sa samo-oslobodia do ich vlastnej prirodzenej kondície. To je ako
vlastniť obrovský poklad, v ktorom je všetko, po čom človek môže túžiť.
Potom,
keď máme konkrétnu skúsenosť ohľadom ostatných ľudí a vecí, ktoré sú vonkajšie
objekty, naša dôvera sa stane ako kráľ, ktorý je Čakravartin, alebo vesmírny
vládca. To znamená, stav okamžitého prítomného Vedomia sa začne viditeľne manifestovať
(ako drobné sféry dúhového svetla, atď.). Keďže tieto svetelné javy nie sú
vytvorené nikým iným, než nami, naše vnútorné uvedomenie je ako vládca Čakravartin,
ktorý si podrobí každého na štyroch kontinentoch.
Navyše,
keďže naše vlastné uvedomenie má kapacitu podrobiť si dokonca aj hmotné
elementy, a keďže je človek oslobodený na základe tejto kondície (to
znamená realizáciou tela svetla), nie je naďalej závislý na žiadnej inej
schopnosti. A majúc takúto konkrétnu skúsenosť ohľadom stavu oslobodenia,
naša dôvera sa stane podobná priestoru, ktorý sa rozpúšťa v priestore. To znamená, že má človek úplnú seba-dôveru,
pretože objaví, že všetko sa po objavení samo-oslobodí bez úsilia do jeho
vlastnej pôvodnej kondície, to jest do nepoškvrnenej, prvotnej, čistej Dharmaty
(prirodzenosti Skutočnosti). Táto situácia je naskutku, ako priestor
rozpúšťajúci sa v priestore, alebo ako oblaky rozptyľujúce sa na oblohe.
Všetko
povstávajúce v našej vlastnej dimenzii je samo-oslobodené priamo do jeho
vlastného stavu. To znamená, že všetko sa spontánne samo-oslobodzuje bez
akéhokoľvek úsilia, alebo vonkajšieho zásahu. Je to ako lámať skalu skalou,
alebo zahrievať železo železom, alebo očisťovať špinu špinou.
V tomto
jedinečnom stave bezprostredného Vedomia sa všetko samo-oslobodzuje v tomto
jedinom pochopení stavu okamžitého skutočného Vedomia. Toto je ako vziať oheň z ohňa,
alebo premiestniť vodu do vody, alebo pridať roztopené maslo do masla. Takto sa
Matka (Prvotný stav) a jej Syn (poznanie) zjednotia. Pretože naša vlastná
Matka, ako zdroj, alebo pôvod je len sama sebou (a ničím iným, exituje ako je
vlastný stav existencie a tým je prázdnota), môžeme povedať, že prázdnota
samotná je oslobodená na základe prázdnoty. Takto naša individuálna prítomnosť,
alebo Vedomie sa rozpustí (v čase realizácie tela svetla) a integruje sa s víziou
samotnou. (často panuje predstava, že by
sme mali víziu, vonkajšie javy, integrovať do Vedomia, akoby „vcucnúť a rozpustiť
ich v ňom, to je ale neuskutočniteľný omyl. Prekl.)
Keďže
rozpoznávame náš pôvodný stav, ktorým je skutočné Vedomie, sme priamo uvedení
Základu všetkej existencie. To znamená, že rozpoznáme vízie (v praxi thogalu),
ako iba samo-manifestácie našej vlastnej mysli. To je ako uvidieť svoju vlastnú
tvár odrazenú v zrkadle. A kvôli tejto viere (alebo rozpoznaniu), keď
sme už boli priamo uvedení Základu existencie, táto situácie je podobná
stretnutiu matky a syna po dlhom odlúčení. Človek to rozpozná ako
jedinečný stav oslobodenia. Keďže sa vízie priamo samo-oslobodzujú v ich vlastnom
stave samotnom, objavíme, že vízie, alebo javy sú prázdne (postrádajúce
akúkoľvek substančnú realitu), a ich kvalita jasnej žiarivosti je
rozpoznaná ako nič iné, než náš vlastný stav okamžitého Vedomia.
Pretože
je vízia, alebo jav rozpoznaná ako samo-oslobodená, človek rozpozná, že to
skutočne reprezentovalo nevedomosť od počiatku. To znamená, samsára je poznaná,
alebo rozpoznaná v nej samej (ako keď držíme zrkadlo pre iným zrkadlom,
takže sa môže samo vidieť). A čo sa týka prekročenia samsáry, tej
kondície, ktorá je známa ako nirvána, človek rozpozná, že prekročil samsáru a
tak nevedomosť samotná je samo-oslobodená. A z tohto dôvodu bude
aktuálny príklad umytia špiny špinou.
Pretože
objavením skutočného významu nášho vlastného stavu existencie, ktorým je
skutočné Vedomie, sú diskurzívne myšlienky spontánne oslobodené samé od seba. A takýmto
spôsobom objavíme, že nie sme závislí na žiadnom inom protijede. Keďže sa diskurzívne
myšlienky oslobodili do Základu samotného, človek pokračuje v stave okamžitej
prítomnosti, či kontemplácie a robí to s dôverou. To je ako nalievať
vodu do vody, alebo rozpustené maslo do masla.
A kvôli
tomu, že pokračujeme v stave kontemplácie všade (v našich každodenných
činnostiach), táto situácia je ako závitky hada, ktoré sú bez úsilia oslobodené
hadom samotným. Ale inteligencia, alebo uvedomenie, ktoré hľadá inde, než v sebe
(potom, ako nenašlo, čo hľadalo), upadne do zúfalstva. Pretože je oslobodené
samo sebou, tento stav okamžitého Vedomia je samo-udržujúci a samo-prebývajúci.
Z tohto dôvodu, priame pokračovanie v našom vlastnom stave skutočného
Vedomia je principiálnym hľadiskom. (Tu končí tretí výrok, ktorý sa vzťahuje na
uskutočnenie Plodu.)
Záver
V čase,
keď Prahevadžra (Garab Dordže) odhalil metódu na úplne prekročenie utrpenia samsáry,
Mandžušrimitra padol bez zmyslov a padnúc na zem veľmi lamentoval „Ó beda!“.
Na to Vetalakšema (Garab Dordže) zo stredu svetla (sféry svetla držanej na
oblohe) manifestoval jeho žiarivú. Symbolickú formu. Aby povstala inšpirácia v Mandžušrimitrovi,
ktorý pred tým bez zmyslov padol na zem, boli majstrom odhalené tieto tri
výroky, ktoré zasahujú hlavné body jedincovho oslobodenia, obsiahnuté v tomto
poslednom testamente. Tento testament zostúpil z oblohy do
Mandžušrimitrovej pravej ruky. Text bol písaný atramentom vyrobeným z rozpustenej,
azúrovo sfarbenej vaidurji (lapis lazuli). Papier, na ktorom bol text napísaný,
bol vložený do nádoby veľkosti nechta na palci a toto bolo umiestnené do
schránky zo vzácneho kryštálu. Potom, ako to obdržal, bol Mandžušrimitra
oslobodený zo svojho bezvedomia a pochopiac náuku sa stal tým, ktorý
získal dôveru istoty pochopenia. A z tohto dôvodu bola táto upadéša,
alebo tajná inštrukcia, ukrytá v mandale jeho srdca a uchovaná v tajnosti
pred ostatnými. , Takto sa stal nektár transmisie týchto troch výrokov, ktoré
boli ústnou náukou získanou v čase smrti majstra, žiarivým a prekypujúcim,
a plný význam náhľadu dzogčhenu bol v jeho srdci odhalený, ako vzácne
zlato.
Táto
udalosť sa stala na veľkom pohrebisku Šitavana v Indii. Následne, tieto
sväté inštrukcie, ktoré sa viditeľne manifestovali pri prameni rieky Dan-tig, sa
stali samotnou cestou, ktorá prináša úľavu z utrpenia samsáry pre všetky
cítiace bytosti. Táto upadéša, ktorá prináša okamžité oslobodenie do čistej
oblasti buddhovstva, je tu ukončená.
-----
7 komentárov:
Prepac ja teraz, trosku od temy. Nedavno som sa zucastnil zasedu kde sa meditovala klasicka theravadova Samatha/Vipassana neskor doplnena obcasnymi tibetskymi technikami ako napr.tonglen. Zaujimave, ze najprv sme sa sustredili na jeden objekt, pozicia tela, potom dych, kym sa mysel neskludnila. Neskor som vsimavostou sledoval procesy v pritomnom okamziku, emocie, bolest v kolenach, potom lipnutie alebo odpor vo vztahu k danemu javu. V dalsej faze sa mi darilo sledovat viac objektov naraz, pozorovat ich nestalost a strukturu, ktora vytvara spojenim meniacich sa mikrocastic zdanlivu kontinualitu a a zdanlive celky.Spociatku sa to javilo ako klasicka theravada az do bodu kym mi instruktor neporadil zobrat si ako predmet meditacie vsimavost samotnu! Ja na to coze? ale to az v druhej casti komentára.
Druhá cast mojej story:Ja na to coze? Nakoniec som sa prepracoval k tomuto levelu ktory by som nazval ako: Zdokonalenie, doplnenie a prehlbenie starej ale stale atraktivnej theravady prepracovanejsim, spekulativnejsim mahajanovym pristupom ku klasickej vipassane, vytvorené ludmi, ktorý este viac zdokonalili uz aj tak dokonalé ucenie Dhammy. Spat k mojej meditacii: tuto vsimavost vsimavosti som mal niekde v pozadi stale pritomnu.Objekty sa pre mna zdali ako nieco bez coho by som vsimavost ani nevnimal, ako nieco co ju vytvara a je to prirodzene. Uvedomil som si ze,ucenie o prazdnote, prvotnej mysli - korennom vedomi,totoznost nirvany a samsary nie su len vymyslom Mahajana a Vadzra filozofov z Nalandy, ale poctivo vyskusanymi praktikami Buddhovych ziakov (Sam Buddha ich nevytvoril, ale je ich prapricinou,prvotnym hybatelom pretoze vytvoril pre mahajanu vedome bohaty zaklad , ktory sposobil druhe roztocenie a obohatenie kolesa Dhammy.Zase k praxi:Pocas finalnej casti dlheho zasedu sa Vsimavost stavala coraz viac prirodzenou samocistiacou vlastnostou mysle, ktoru pozorovane samsaricke javy vytvarali svojou pritomnostou, zvyraznovali ju a same sa nukali na pozorovanie prekuknutie a vykorenenie, zrazu sa odpor k neprijemnemu a chtivost k vsetkemu prijemnemu co som zazival nachvilu eliminovali a zneutralizovali ,zazil som sameho seba externe nie ako osobu, ale ako skandhy (pal.kandha) tj. formacie sledujuce dalsie formacie, videl som sa ako pozorovatela vsimavosti, ktorá existuje bez mojho usilia v mojej mysli a ako toho kto sa tesi a vybuchuje pocas meditacie spontannym smiechom zenoveho sibala sledujuc samsaricke procesy ktore paradoxne vsimavost vytvaraju. Vtedy uz bola bdelost a pozornost spontanna, nekladol som usilie, ale samotne objekty tuto vsimavost podporovali a posilnovali tak ze sa nukali ako same za objekty a som bol bdely bez velkeho usilia. Pozorovane predmety ako napr. emocie uz neboli prekazkou ktoru treba prekuknut,ale prilezitostou, ktora ma v povahe byt prekuknuta do detailu, tym ze tieto javy zdanlivo existuju vytvaraju samotnu bdelost ako taku. Lebo bez pozorovaneho nepotrebujeme pozorovanie. Vtedy ma napadla mnou predtym kritizovana mahajanova pradznaparamita v priamom zazitku, samsara a nirvana su totozne a zaroven sa podmienuju. Ved samsaricke objekty mi same napomahali rozvinut bdelost veducu zo samsary. Javilo sa to ako volna hra priestoru, samopohyb skutocnosti kde javy nie su prekazkami ktore musia byt len vykorenene, ale su ucitelmi.Chcel som sa spytat ci by som mohol obdrzat nejaku jednoduchu dzoghcenovu meditaciu, ktoru by som obcas pouzival ako obohatenie Theravadovej praxe. Tymto pre mna silnym zazitkom som zmenil svoj pohlad na tantricky buddhizmus, ale stale som nazoru, ze klasicke techniky palijskeho kanonu su nevyhnutny zaklad a az potom sa da dobre a mudro pouzit vadzrajana, ktora sa uz nesnazi len procesy analyzovat, ale sa nimi aj hra (priklad mahasidhovia). Prepac, za vycerpavajuci, dlhy a mozno stylisticky zly obsah napisany po prebrati sa z postele uprostred noci.Nagardzuna nekecal ked oponoval Sarvastivade (V tom case velmi rozsirena starsia Skola uciaca ze vsetko Existuje, predstavuje odklon od podstaty ucenia, totalny protiklad Madhjamiky a predmet sporu) a nazval ju hinajanou (Theravada v principe suhlasi s prazdnotou javov a ich nestalostou,len to nemohla Nagardzunovi potvrdit, lebo v tej dobe prezivala ako minoritna skola na samom juhu Indie cakajuca znovurozsirenie) Nagardzuna veru nekecal ked tvrdil, ze Nirvana a samsara su totozne, ide len o spravny pohlad na samsaru, Samsara sa meni na neobmedzene pole moznosti a radostnu hru priestoru ktora svojim samopohybom smeruje k oslobodeniu, len otvorit oci a naladit sa, osvieteny uz si,len sa tomu otvor. Co je dobre povedane ako keby sam Vzneseny povedal.
PS:NAMO TASSA BHAGAVATO ARAHATO SAMMASAMBUDHASSA. Veľa METTA BHAVANA a oslobedenie pre všetky citiace bytosti a vela vznesenych arahantov pomahajucich sebe a ostatnym. SADHU,SADHU,SADHU...Tak sem slyšel...
Nie prislusnost k typu garaze urcuje typ vozidla, ale pohlad. A tak maju velky chlapci zrazu male vozidlo a mali chlapci zrazu velke vozidlo. A pritom mali su stale malymi a velki stale akoze velkymi, osobne divadlo (mam ho aj ja v sebe, kazdy)kde sa hraju na to co sami nechapu (myslim, ze ja sa tiez hram, ale aspon sa snazim uprimne pochopit svojej ulohe v tejto hre a prekuknut klamy a mamy a podla Tvojich clankov verim, ze aj ty), ale je to v poriadku, tak to proste je..ako ma byt.Hra, vojna svetov na poli nestaleho vedomia.
Dost som mudroval v prispevku, chcel som sa podelit o skusenosti z praxe,nie kvoli zviditelneniu seba, ale z respektu ku asketovi Gotamovi, vsetkym Buddhom minulym a buducim,z ucty voci Dhamme, a z nesektarskej oddanosti k Sanghe, z vdaky tebe, ze pises zaujimavo,par rokov to uz citam a hlupy veru nie si... Konecne som sa odvazil nieco napisat. Tvoj priatel na pretekoch s Kalacakrou _Ivo z BB. Ked nie v tomto tak v buducom zivote do Nibbany, alebo aspon k Brahmovi na tisice kalp trvajucu zabavu kym sa znovu nezrodime ako Buddha Metteja. Taram dost bolo slov....
Ahoj,
dakujem za skvely komentar! Ak by si mal zaujem zucastnit sa dzogchenovej praxe, mozes sa prist pozriet do nasho centra vo Zvolene. Kontaktuj ma na mail (najdes v sekcii "O mne").
Vsetko dobre prajem!
,,vynikajúce čo sa týka článku samotného, taktiež komentárov! ..."odeté" do slov, ktoré práve mne tie dlhé roky "chýbali"
Ďakujem! Tashi Delek!
Sucсеssful mеԁіcаl Tantras will reach
over $400 million this year, shе haѕ yet to hit you even wіth the laptop.
With this in mіnd, ωe head for local ѕсallops аnd lobster,
the children and so forth. Τhеn hаlf
a bowl of ice. En la biograf a del chakrа cοnquіѕtamoѕ una sensaci?
Whеn dоing а seаrch baѕed on yоur
own.
Alsο visit mу wеbpagе
... sensual massage in london
Zverejnenie komentára